Majitelé vozidel nakupují světelné zdroje podle různých kritérií. Někteří volí podle značky výrobce, jiní dle životnosti, někomu v podstatě vůbec nezáleží na tom, co koupí. Podle čeho se nejčastěji rozhodujeme?
Cena – autožárovky jsou považovány za běžné spotřební zboží, které by nemělo peněženku provozovatele vozidla příliš vyčerpat. Cenové porovnání je velmi podobné například motorovým olejům, tam také příliš nerozhoduje cena. Rozhodně nejvyšší položkou z provozních nákladů osobních automobilů je palivo, zatímco nákup osvětlovací techniky nehraje ve finančním rozpočtu zásadní rol. To také prokazují samotné ceny, např. nejvýkonnější a nejdražší typy, jako je Osram Night Breaker Laser, vás vyjdou na zhruba tři sta korun za kus. Za tuto cenu přepočtenou na palivo ujedete svým vozem průměrně přibližně 150 kilometrů.
Životnost – významný parametr rozhodující pro výběr je také životnost. Ta je dnes stále více přetřásaným argumentem, neboť časté výměny žárovek H7 Lightpark zvyšují náklady zvláště tam, kde je nutné výměnu provést odborníkem v servisu. Tato operace představuje pro mnohé z nás nepřekonatelnou bariéru, u nových konstrukcí vozů je nutné demontovat řadu dílů, např. část karosérie – nárazník, vzduchový filtr apod. Výrobci na tato úskalí pamatují a nabízí na trhu modely s názvem Ultra nebo Long Life, u nichž se životnost prodlužuje až na několik let denního provozu. Například Osram Ultra Life poskytuje záruku 4 roky a životnost je deklarována ještě zhruba o dva roky delší.
Světelné parametry – množství světla, hodnota jasu, délka světelného kuželu a dobře osvětlená pravá krajnice mnohdy hrají při řešení dopravních situací základní roli. Rozhodují o bezpečnosti všech účastníků provozu, nikoli pouze o posádce samotného vozidla. To je také důvodem zvýšeného zájmu o nadstandardní řešení, jako je např. Osram Silverstar, Night Breaker nebo Cool Blue. Všechny vyjmenované typy nabízí více světla za přijatelnou cenu ve srovnání s běžnou halogenovou autožárovkou.